Wadi Hadralmawt : Yemenian Food

Monday, July 30, 2012

Dulu Yeman ni tak derlah semegah mana. Negara ni mengamalkan dasar tutup pintu drp kemodenan. Now dah berubah. Rakyat negara ni bersepah di merata dunia untuk belajar dan mencari rezeki. 

Negara ni tak ler semaju kita tp matawang sana ofkoz lbh drp kita. Serupa kita pergi Indonesia. Yeman berdekatan dgn Africa so arab2 sini more to afro-arab. Rabut mcm African tp berkulit cerah. 

Hadralmawt mmg terkenal tempat ni tp ibu negara dia adalah San'a. Ehh..cerita mcm LIBL pernah pergi kan... tak dulu ada buat research igt nak migrate dok sana. Muahahah...   Aigooo!!..

Arab Yeman better than syiria or turki sbb masih berpegang kuat tanpa modenisasi.. Bangunan-bangunan di sini sgt unik sehinggakan unesco listkan sbg world heritage.

Ada jugak student2 Mesia yang belajar di Yeman..
Nowadays, banyak pulak restoran orang Yeman di Mesia. One of them adalah Wadi Hadralmawt di Jln Ampang. Selalau dok tgk restoran ni esp bila stuck in jam.. 

One day ... kena try ni. Nak harap epgi Yeman tahkan bila.. kih3..

Some pica to enjoy.. No food pica.. Sorry..


Bangunan2 yang dikorek2 batu jadikan bangunan secantik ini..











0 comments: