Ayam Penyek @ Pondok Puncak Bendungan

Sunday, February 20, 2011

Lagi cerita Padang.. tapi kali ni Bendungan. Ayam Penyek yang paling sedap pernah LIBL makan. Tak sama macam ayam penyek kat Malaysia this one original Indonesia. Sambal dia Fhuhhhhhhh... berasap telinga tapi sedapp!!...

Konsep restoran nih ala2 pondok-pondok with beautiful scenery. Kami singgah sini masa otw ke Danau Singkarak selepas melawat Istano Basa Pagaruyung.


Banner Restoran

Pondok-pondok

Pondok tinggi

Our Pondok and the kucing.

View from the pondok


Nasik Ayam Penyek.. Ayam..ulam & sambal.. all mabeless..!! Sedapp!!
Tak der sayur asem pon sedappss.. x der tempe pon..
Nampaknya sedap lagi dgn ulam..baru real ayam penyek.


Ini buah avokado atau aspokad. Lain drp yang kita import tuh.
Sekali tgok macam buah pear warna ijo.



Jus Aspokad. Mesti gunakan susu indomilk bukan cokelat cair biasa
bagi kekalkan keasliannya.. HAHA... Indomilk ala2 susu tin cap teko tp warna cokelat. Aspokat paling sedap kat pasar ateh.



3 comments:

Nurul Rahman said...

Eden minum Aspokat ni muntah2, sebab tak serasi...berkesan la marathon ko nida

Willie a.k.a Reptoz said...

wah...bestnyer tempat ni...

Dilla said...

camana rasa sambal ayam penyek tu? saya tak penah makan, asik dgr org cerita je. Kalau yg kat mesia tu rasanya macam mana pulak? Menyibuk ni nak tau. hehe...